Mijn motivatie ontbijt

Het klinkt misschien raar maar mijn grootste motivatie om ‘s ochtends uit bed te komen is mijn ontbijt. Zelfs nu ik bijna dagelijks hetzelfde eet. Ik spring er echt mijn bed voor uit.

Voor dit ontbijt, spring ik mijn bed uit!

Daar spring jij toch ook je bed voor uit?!

Happy in the morning

Ik snap gewoon echt niet dat je ‘s ochtends met een lege maag de deur uit kan gaan. Ok, we hebben het druk en maken vaak maar korte nachten maar serieus… dagelijks tekort tijd voor je ontbijt betekent tijd vrij maken voor de belangrijkste én lekkerste maaltijd van de dag!

Ontbijten is belangrijk omdat je lichaam een hele nacht geen voedingstoffen heeft binnen gekregen en daar ‘s ochtends om vraagt. Je metabolisme (je stofwisseling) zet de voedingsstoffen die je eet om in energie. Het geeft je de energie die je nodig hebt om op te starten!

‘Je metabolisme werkt in de ochtend het snelste en gebruikt je ontbijt als energiebron in plaats van het opslaan van vet.’

Aangezien je metabolisme s’ochtend het snelste werkt sla je met een goed ontbijt geen vet op. Dus of je nou fanatiek sport, wilt afvallen of gewoon de dag vol energie wilt beginnen, een goed ontbijt is voor iedereen een absolute must.

Wat is een goed, makkelijk én lekker ontbijt vraag je je nu af?

Een goed ontbijt bestaat uit granen zonder toegevoegde geraffineerde suikers zoals havermout. Granen zijn rijk aan voedingsvezels en geven je snel een voldaan gevoel. Mijn favoriete ontbijt waar ik elke ochtend heel blij van wordt bestaat uit:

  • Havermout met banaan en pindakaas50 / 100 gram HAVERMOUT
  • 1 BANAAN
  • WATER zodat het een lekker papje wordt.
  • 1 eetlepel PINDAKAAS
  • 1 theelepel KANEEL

Waarom WATER en geen MELK?

Sinds een jaar neem ik geen zuivelproducten en voor het gemak ook geen plantaardige melk zoals amandelmelk en sojamelk meer. Ik heb zuivel moeten verbannen uit mijn voedingspatroon omdat mijn huid daar slecht op reageert. Mocht je melk willen toevoegen aan dit ontbijt kies dan voor plantaardige melk.

Heel gemakkelijk en snel te maken! 

Het verveelt niet en is zo lekker makkelijk te maken. Echt, het het kost je maar 3 minuten. Hoe dan?

  • Pak een kommetje
  • Weeg de havermout naar jouw gekozen hoeveelheid af en voeg toe aan het kommetje
  • Snijd de banaan in stukjes en voeg toe aan de havermout in het kommetje
  • Voeg water toe tot het een smeuïg papje wordt
  • Zet in de magnetron en verwarm maximaal 2 minuten (het is overigens onzin dat het ontbijt zijn voedingswaarde verliest door de magnetron!)
  • Haal het kommetje uit de magnetron en schep er een eetlepel pindakaas doorheen
  • Strooi er kaneel overheen en SMULLEN MAAR!

Wil je afvallen? Halveer dan de banaan voor een calorie-arm ontbijt!

Neem wel even de tijd om ervan te genieten. Niets slechter dan je eten naar binnen te schrokken. En echt, het is het waard!
X.Martine

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.