Travel WOD Londen

Een paar dagen verblijven in de geweldige stad Londen en logeren in een hotel tegenover Hyde Park. Het is 25 graden en de zon schijnt volop dus wat doe je in mijn geval? Yes, een Travel WOD natuurlijk! Om zo ook jullie te motiveren en inspireren om hetzelfde te doen, thuis of op reis.

travel, wod, londen, crossfit

Aangezien ik alleen handbagage mee mag nemen en verwacht dat ik weer veel ga shoppen in Londen neem ik geen extra paar sportschoenen mee.

Mijn workout doe ik op bloten voeten in het gras, en dit voelt heerlijk. Een absolute aanrader!

Samen met mijn reisbuddy Nikky lopen we (op onze normale sneakers) naar Hyde park. Het is nog rustig, we zien al wel wat mensen joggen of wandelen met de hond. Het park is enorm dus genoeg plek voor onze Workout Of the Day. We kiezen een mooie plek uit, schoppen onze schoenen uit en gaan van start!

 London WOD
3 rondes
Rondom planken
15 squats
15 push-ups

 

Rondom planken

Travel WOD Londen_plank

Bekijk de video hierboven

Travel WOD Londen_zijplank

Rondom planken
Deze oefening pas ik vaak toe in workouts omdat het zo ontzettend goed is voor je core stability. Je buikspieren dus! Je maakt een rondje en start in de normale plank. Plaats je onderarmen voor je op de grond, maak een push-up houding, span je buik -en bilspieren aan en houd 30 seconde vol.

Ga direct door naar de zijplank. Plaats je voeten op elkaar of je bovenste voet iets voor je andere voet voor stabiliteit. Beweeg je lichaam nu 15 x op en neer. Span wederom je buik -en bilspieren goed aan. Op deze manier houd je de oefening het langste vol.

Doe vervolgens de plank andersom. Deze is even wennen voor velen. Denk eraan dat je tenen goed naar boven wijzen en je helemaal recht blijft. Uiteraard houd je de billen van de grond en houd je dit 30 seconde vol. Als laatste maak je de zijplank aan de andere kant, beweeg opnieuw 15 keer op en neer. Buik -en bilspieren goed aangespannen.

 

Squats

Travel WOD Londen_squat

Squats
En dit zijn geen gewone squats, maar hele intensieve! Maak eerst een normale squat, eigenlijk een jumping squat dus je komt met een sprong omhoog. Bij het landen zet je je voeten naast elkaar neer en maak je direct weer een squat en een sprong. Nu land je weer met je voeten uit elkaar. Dit herhaal je 15 keer.

 

Push-ups

Travel WOD Londen_pus-ups

Push-ups
Zoek een element in de buurt dat je kunt gebruiken om op te leunen voor je push-up. In mijn geval is dit een hekwerk rondom een monument. De push-up maak je op deze manier net even lichter maar door de herhalingen snel achter elkaar te maken is de oefening wel heel effectief.

Finish Londen WOD!
Na drie rondes in de brandende zon voel ik bezweet aan. Heb je nog niet voldoende, maak er dan vijf rondes van. Voor de beginner is het zeker voldoende en zul je zelfs wat lichte spierpijn voelen de volgende dag.

De perfecte WOD om de dag mee te beginnen!

Ik houd het ook bij drie rondes. We zullen nog veel meer gaan lopen in de stad dus dit is een perfecte workout om de dag mee te beginnen, goed wakker te worden, nieuwe energie te krijgen en de spieren goed op te warmen.

Tips

Eet vooraf een banaan.
Neem water mee!
Neem een protein bar (eiwitreep) mee voor na de WOD.

Begin je net met sporten? Doe dan wat rek en strek oefeningen vooraf aan de WOD. Je spieren zijn dan warm en minder gevoelig voor blessures.

Post een foto van jouw Travel WOD op die ene unieke plek op Instagram en tag @martine_crossmyheart, voeg #travelwod toe en inspireer jezelf, mij en velen andere!

Goodluck!

X.Martine

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.