EVENT MARKETING

Van start tot finish

Als Event Marketeer ben je de ultieme spin-in-het-web en beheers je de kunst om twee uitersten bij elkaar te brengen. Vooraf plan je elk detail, maar je blijft flexibel om last-minute aanpassingen te doen of onvoorziene omstandigheden op te vangen. Je denkt in onbegrensde mogelijkheden, maar houdt het budget scherp in de gaten. Je geeft je creativiteit de vrije loop, maar blijft oog houden voor wat bezoekers nodig hebben. Dat betekent dat geen dag hetzelfde is en ik elke opdracht met twee handen aangrijp!

Regelmatig neem ik je mee in die wondere wereld en schrijf ik over mijn werk als Event Manager. Aan bod komen de uitdagingen die ik overwin, de wijze lessen die ik leer, de mooie opdrachten die ik uitvoer en hoe ik in hemelsnaam alle ballen in de lucht houd.

Van offline naar online. Dat daar mijn focus meer zou gaan liggen had ik begin 2020 niet verwacht. Ik geloof in de kracht van live events. Elkaar recht in de ogen aankijken. Samen deel uitmaken van een uniek moment. Daar doe ik het voor, mensen raken en verbinden. Nu probeer ik dat online.

Face-to-face, online en hybride events

De technologie van nu en ook het coronavirus heeft enkele barrières van online- en hybride evenementen weggenomen. De verwachting is dat deze twee vormen van evenementen steeds meer plaats maken voor fysieke ontmoetingen. Gekeken naar de kosten, duurzaamheid en milieuvriendelijkheid winnen deze vormen het steeds vaker.

Het is niets nieuws: tijdens een event loopt er altijd wel íets anders dan gepland of gehoopt; vaak buiten je macht om. De kunst is om hier van te voren al rekening mee te houden. Want áls er dan iets gebeurt, kan je direct reageren. Maar hoe houd je rekening met iets wat je niet in de hand hebt?