‘In a world of algorithms, hashtags and followers,

know the true importance of human connection.’

– Simi Fromen

Business events

Het internet en alle mogelijkheden zijn in velen opzichten fantastisch: de hele wereld ligt aan onze voeten, we hebben toegang tot alle denkbare informatie en in een oogwenk contact met mensen waar ook op de aarde. Tegelijkertijd is contact via digitale kanalen en social media vaak onpersoonlijk en oppervlakkig. Non-verbale communicatie is grotendeels afwezig, waardoor digitale communicatie niet altijd compleet aanvoelt.

Een event is een oprecht, puur contactmoment tussen mensen

Een event is een oprecht, puur contactmoment tussen mensen. Dat is één van de redenen waarom een evenement zo’n krachtig communicatiemiddel is. Je neemt de bezoeker mee in jouw wereld waarin je jouw visie of merk  tot leven hebt gewekt. Er is ruimte om daadwerkelijk contact te maken en zo de boodschap over te brengen.

Van concept tot uitvoering

Je wilt successen vieren, stilstaan bij een jubilea of je werknemers bedanken. Door een uniek event te organiseren brengen we mensen in beweging en zorgen we samen voor het samenhorigheidsgevoel, die lach op het gezicht van mensen.

Ook ter promotie van producten of om jouw merk, visie tot leven te brengen. Met een event bereik je jouw doelgroep en zorg je ervoor dat mensen een blijvende herinnering hebben aan jou en je bedrijf.

Het organiseren van een uniek event van concept tot uitvoering. Dat doen we samen. Jouw ideeën transformeren tot een hoger niveau met als eindresultaat een kwalitatief en hoogstaand event. Nooit standaard, en helemaal jou of je merk.

Laat mij een meerwaarde zijn in de voorbereiding naar het event toe en tijdens het event. Ik laat niets aan het lot over, ik overzie het grote plaatje en mis geen enkel detail. Of je nu zelf de touwtjes in handen wil houden of het event compleet aan mij overdraagt, ik bewaar het overzicht en zorg voor een zorgeloos traject en een event met een high-end uitstraling.

Mijn eerste ONLINE event

Het online event van ilionx healthcare 

In het eerste kwartaal van 2020 staan een aantal evenementen gepland voor klanten van ilionx healthcare. De IT partner met zorgkennis kent de IT-uitdagingen van zorginstellingen als geen ander. Zij helpen de uitdagingen aan te gaan op het gebied van digitale en datagedreven zorg, ontzorging van ICT en privacy & security. Als event marketeer voor deze IT partner met zorgkennis regel ik de fysieke events en beursdeelnames.  

De voorbereidingen voor beursdeelname aan Zorg & ICT waren in volle gang en ook de uitnodigingen voor een rondetafelsessie met klanten waren verstuurd, de aanmeldingen voor deze sessie op het hoofdkantoor in Utrecht stroomden langzaam binnen. De coronapandemie zet echter een streep door alle plannen. Nederland gaat in intelligente lockdown en de evenementen worden on hold gezet. 

In het tweede kwartaal van 2020 wordt duidelijk dat fysieke evenementen voorlopig niet kunnen plaatsvinden. De beursdeelname aan Zorg & ICT wordt verplaatst naar oktober, maar voor de eigen events is er nog geen alternatief.

ilionx healthcare acht het niet wenselijk de rondetafelsessie nog verder te verschuiven naar de toekomst en het idee wordt geboren om hiervoor tussentijds een webinar te organiseren. Een nieuwe vorm in dit digitale tijdperk waar we elkaar alleen nog maar online kunnen ontmoeten.

‘Martine heeft een enorm positieve bijdrage geleverd in de totstandkoming van het nieuwe digitale tijdperk waar we ons nu begeven.’

Van offline naar online dus. Het webinar organiseren was nieuw, en deze nieuwe vorm van techniek kost veel organisatie om het geheel professioneel te laten ogen. ‘Martine heeft een enorm positieve bijdrage geleverd in de totstandkoming van het nieuwe digitale tijdperk waar we ons nu begeven. Met de nodige voorbereidingen van Zorg en ICT die fantastisch waren, werd de fysieke rondetafelsessie met groot succes omgezet in een webinar. Het was ongekend wat er bij kwam kijken aan techniek, voorbereiding en uitvoering.’

De destijds commercieel directeur van ilionx healthcare is tevreden over het resultaat. Het eerste webinar bleek een groot succes. Aan de hoge aantal aanmeldingen en de waardevolle data is af te leiden dat de doelgroep behoefte heeft om ilionx healthcare online te ontmoeten. De goede response die werd ontvangen op de inhoud maakte het dat snel werd geschakeld en een nieuw webinar volgde.

Martine werkt efficiënt en neemt veel verantwoordelijkheid in haar werk en vindt uitstraling van kwaliteit daarin belangrijk.’

Ze laat zien gepassioneerd bezig te zijn met haar vak. Verantwoordelijkheid, klantgerichtheid en teamwork voeren de boventoon. Een enorme drive en hands-on mentaliteit. Die kun je om een boodschap sturen en dan komt ze met meer thuis voor minder geld.’ 

Esports events: YoungCapital Dutch College League

Een mooi en bijzonder project om aan mee te mogen werken als freelance event manager is ‘YoungCapital Dutch College League’. Een eerste nationale esports competitie in Nederland, live gespeeld in bioscoop Vue te Hilversum waar gamers in competitieverband de strijd met elkaar aan gaan. In de rol van event manager neem ik de organisatie van de wekelijkse evenementen voor mijn rekening, met focus op het grote evenement aan het einde van de competitie, ‘de Grand Finals’. 

De esports (professionele game sport) wereld is nieuw voor mij wanneer breedtesport- en marketingbureau 2Basics mij in 2016 vraagt voor dit project. 2Basics gaat op dat moment een samenwerking aan met studenten eSportsverenigingen om esports op de kaart te zetten in Nederland. 2Basics verbindt uitzendbureau YoungCapital als hoofdsponsor aan het geheel. Wekelijks worden de evenementen uitgezonden op lineaire TV (FOX Sports, nu ESPN) en op game platform Twitch. 

De game League of Legends is mij nog onbekend als ik aan het project begin.

De game League of Legends is mij nog onbekend als ik aan het project begin. Al snel wordt mij duidelijk dat dit één van de meest populaire spellen ter wereld is. Het wordt maandelijks door meer dan 67 miljoen gamers gespeeld. In teams van vijf proberen studenten uit heel Nederland zich in bioscoop Vue te plaatsen voor de Grand Finals. Deelnemers en fans zien tijdens de Grand Finals wie de strijd wint en naar het amateur Wereldkampioenschap League of Legends in Jakarta mag gaan.  

Voor een soepel verloop van de wekelijkse evenementen op dinsdag onderhoud ik het contact met de studenten die deelnemen. Ik zorg ervoor dat de teams wekelijks aanwezig zijn en de games gespeeld worden. Het contact met de locatie, televisieproducent en hoofdsponsor YoungCapital is hierin erg belangrijk. 

Wekelijks verstuur ik het draaiboek voor de speeldag op dinsdag naar alle partijen en zorg ik voor de op- en afbouw van de boxen in bioscoop Vue, de aankleding van de zaal en lobby, het drukwerk en ik regel vrijkaarten voor de bezoekers die getuigen willen zijn van de strijd tussen de studenten. 

De YoungCaptital Dutch College League wordt breed uitgemeten in de media. Het contact met de pers, het opstellen en versturen van persberichten, de coördinatie van social media, de website en game platform Twitch leid ik in goede banen. 

Aan het einde van de competitie stroomt bioscoop Vue in Hilversum vol met familie, vrienden en fans van de studenten tijdens de Grand Finals. Game professionals en YouTube helden zijn aanwezig en Cosplayers kleuren de dag in hun mooie outfits.  

De YoungCapital Dutch College League was een succes in vele opzichten. De eerste esports competitie met studenten zet esports in Nederland op de kaart. Tijdens de Grand Finals is de spanning voelbaar en genieten studenten en gameliefhebbers van een zinderende strijd. Dat dit ook live te zien is op FOX Sports (nu ESPN) is een stap voorwaarts in het genereren van bekendheid van esports. 

Wat mij zo is bijgebleven van dit project is de diversiteit aan mensen en de professionele aanpak.

Wat mij zo is bijgebleven van dit project is de diversiteit aan mensen en de professionele aanpak van 2Basics, YoungCapital, de e-sportbond en het tv productiebedrijf dat is verbonden aan de evenementen. Zij hebben allemaal één wens en dat is de wereld van het professioneel gamen groot maken in Nederland.

Iedereen gaf zich volledig voor dit project, de drive om een succes van te maken van deze nationale esports competitie was enorm. Ik heb de studenten leren kennen als stuk voor stuk gedreven, slimme en hele vriendelijke jongens en meiden. Het samenwerken ging voortvarend en ook het contact met de andere partijen was goed.

‘Nieuwe werelden ontdekken. Nieuwe mensen leren kennen. Dat maakt mijn werk speciaal.’ 

‘Nieuwe werelden ontdekken. Nieuwe mensen leren kennen. Dat maakt mijn werk speciaal. De diversiteit van mensen die meewerken aan dit project is bijzonder. De gamers, gameliefhebbers, superhelden, cosplayers, presentator, commentatoren, tv-producent en sponsor. Ik heb van iedereen geleerd en genoten. Ik hoop dat het de e-sportsbond lukt om de mainstream kijkbeleving te koppelen aan esports. Op deze manier zal esports meer en meer gezien worden als professionele sport en zullen ook niet-gamers gaan kijken naar de competities.’ 

Wil je meer weten? Neem contact met mij op via het formulier hieronder.

Let’s talk